Accedeix a la informació i al vídeo de la jornada
L'hidrogen ha estat, des que va ser aïllat per Henry Cavendish el 1766, l'etern aspirant a convertir-se en combustible net. El 1806, es va construir el primer motor d'hidrogen, el 1863 es van vendre 400 unitats d'un automòbil mogut per hidrogen i el 1842 es va crear la primera pila de combustible, sense que cap iniciativa arribés tingués èxit.
Ha estat a principis d'aquesta dècada quan s’han començat a implementar les propostes per posicionar l'hidrogen com a substitut idoni dels combustibles fòssils. No obstant això, hi ha dubtes sobre si s’està davant d'una possibilitat real o es tracta d'un nou intent, més voluntariós que versemblant. Per conèixer el panorama actual, les comissions d'Energia, Mobilitat i Indústria Química, van convidar a José Miguel Bermúdez, Energy Technology Analyst - Hydrogen & Alternative Fuels de l’Agència Internacional de l’Energia (AIE) a compartir, en una conferència en línia celebrada el 23 d’octubre de 2024, l’informe anual World Energy Outlook i, en concret, l'estat de situació de l'hidrogen, elaborat per aquesta entitat i presentat aquest mateix mes.
Bermúdez va apuntar que “hi ha una acceleració de les inversions en el sector de l’hidrogen, tot i que encara estan molt lluny de les expectatives creades i del creixement necessari per complir amb els objectius climàtics”.
Accedeix a la informació i al vídeo de la jornada