‘La màgia de l’enginyeria’, el conte per a promoure vocacions STEAM entre els nens i nenes de Catalunya, fa un pas més per arribar a noves escoles i ser l’impuls de nous projectes educatius centrats en l’aprenentatge significatiu i amb rerefons tecnològic. Amb el conte, Enginyers Industrials de Catalunya ha estat present aquest dijous a la II jornada FAIG, un programa del Departament d’Educació que connecta centres amb interès per impulsar projectes ‘maker’ i entitats que volen col·laborar a connectar el currículum amb al vida de les persones aprenents i abordar els desafiaments socials i els reptes de futur.
Fent per Aprendre Imaginant Globalment. Aquest és el significat de FAIG i l’objectiu d’un programa que dota de material tecnològic les escoles i instituts perquè puguin tenir noves eines i crear entorns d’aprenentatge amb sentit per a alumnes protagonistes, actius i compromesos. Amb ‘La màgia de l’enginyeria’, que aquest curs ja ha visitat una quarantena d’escoles d’arreu de Catalunya on enginyers i enginyeres han transmès als infants les característiques de la professió i la contribució que enginyers i enginyeres fan al benestar de la societat, Enginyers Industrials de Catalunya vol connectar amb nous centres i configurar nous projectes on l’energia, la sostenibilitat, l’aigua o la mobilitat, entre altres, siguin protagonistes.
Durant la jornada, que ha tingut lloc a la Fabra i Coats de Barcelona, les entitats col·laboradores han pogut explicar quin tipus de col·laboració poden establir amb escoles i instituts. Però no només això La jornada també ha servit per començar a idear amb mestres i professors possibles temàtiques per abordar a les aules, en diferents nivells, preguntes per a plantejar a l’alumnat i possibles activitats i iniciatives per fer arribar a nens i nenes coneixement a través de pràctiques manipulatives i experimentals.
El FAIG és un programa implementat pel CESIRE, el centre de recursos pedagògics específics de suport a la innovació i la recerca educativa, i ja té 150 centres implicats. La jornada d’aquest dijous és la segona edició i ha comptat amb la inauguració de Joan Cuevas, director general d’Innovació, Digitalització i Currículum del Departament d’Educaicó, que ha destacat “l’impacte” que tenen els proejctes “makers” en els resultats dels centres i amb la cloenda de la consellera d’Educació, Anna Simó, que ha esperonat els centres a ser “motor” d’aquesta innovació i orientar el Departament en polítiques en aquesta direcció. “Sou pioners i cal que ens digueu si anem pel bon camí”, ha expressat la consellera.