Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Més de 7.000 simulacions i dos anys de treball en el túnel de vent i amb la dinàmica computacional de fluids (CFD) han permès establir una nova reglamentació en la Fórmula 1 (F1). En una sessió organitzada pel Grup de Treball de Motorsport de la Comissió de Mobilitat -el passat 27 d’abril de 2022-, Albert Fàbrega, comentarista de F1, va defensar que “aquesta nova reglamentació serà un punt d’inflexió tant des del punt de vista tècnic com esportiu”.

L’enginyer industrial Vicenç Aguilera va explicar les principals característiques d’aquesta nova reglamentació que afecten, fonamentalment, a “un canvi d’arquitectura i de concepte dels vehicles”. Aguilera va explicar que, per aconseguir més adelantaments i que els cotxes del darrera es puguin aproximar als de davant, els nous cotxes de la F1 del 2022 simplifiquen les ales, redueixen la càrrega aerodinàmica, i “es passa a l’efecte terra”(l’aire flueix a gran velocitat per sota del cotxe). 

Entre d’altres característiques, Aguilera també va assenyalar que “ha augmentat molt el pes dels monoplaces, quelcom que no em sembla correcte, ja que menys pes és menys energia a dissipar en cas d’accident”. Pel que fa als pneumàtics, els canvis són substancials ja que han canviat de diàmetre exterior (conservant les dimensions d’amplada) i les llantes han passat de 13 a 18 pulçades. Les suspensions també s’han simplificat i s’han prohibit els sistemes hidràulics.  

El comentarista de Fórmula 1, Albert Fàbrega, va explicar que un dels principals problemes d’aquesta temporada es el porpoising (pèrdua sobtada de la càrrega aerodinàmica) que apareix a les rectes.  “Estem a la cursa número 4 i ja hi ha queixes de què físicament és difícil pilotar amb aquest rebot. A màxima velocitat en recta, els cotxes començaran a rebotar i això pot ser un gran perill per al pilot”,  va apuntar Fàbrega. 

Pol Sancho, enginyer industrial, Project Manager a QEV Technologies i exenginyer de l'equip Renault de F1, va destacar que els canvis de reglamentació són “una oportunitat per a l’enginyeria” perquè ofereixen “diferents interpretacions i ens obren a un ampli ventall de solucions, és el que fa que hi hagi 1.700 persones treballant en un cotxe durant 4 mesos”.  

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir