Accedeix al vídeo i a la documentació clicant a la fitxa de la jornada

 

La sostenibilitat és una moda o és un imperatiu estratègic? En la taula rodona del 7 de març de 2024, organitzada pel Grup de Treball de Lideratge Humà i Transformador de la Comissió de Lideratge Empresarial i moderada pel consultor i formador Guillermo Oliva, totes les persones expertes van coincidir a dir que la transició cap a un model sostenible és un imperatiu estratègic per a les organitzacions, més enllà del compliment de les obligacions legals o dels nous models de reporting i dels marcs reguladors que, actualment, estan entrant en vigor.  

Joaquim Puiggròs, director executiu a Primer Canal, va afirmar que “les organitzacions que millor responguin a les noves expectatives del mercat i dels grups d’interès tindran més probabilitats de guanyar un avantatge competitiu, accedir a noves oportunitats de negoci, millorar la seva gestió ambiental, social i de bon govern i, per tant, de crear una relació de valor a llarg termini amb els seus stakeholders”.

Marta Anglada, directora de Sostenibilitat de Ferrer, va declarar que “les empreses i les persones empresàries tenen la responsabilitat vital de retornar al planeta i a la societat el que els ha prestat i de fer alguna cosa i actuar”. Anglada va explicar que “la part més bonica” d’entrar en la dinàmica BCorp és la de la col·laboració, “perquè si una empresa no col·labora amb tercers és impossible que aconsegueixi els objectius desitjats”. 

L’activista i experta en innovació en la regeneració empresarial, Anna Badia, va demanar “escoltar i regenerar el món i deixar enrere el que hem fet fins ara, cal crear un nou ecosistema i estar a l’altura per fer-ho”. Badia va apuntar que el dèficit actual és tan gran que la sostenibilitat (sostenir) no és suficient, per això, “és necessari optar per la regeneració, canviar les regles del joc i anar cap a un ecosistema que sigui sa i econòmicament sostenible”.

El valor compartit és una condició necessària, però no suficient”, va assenyalar Joan Martí, director de la Unitat d'Estratègia Empresarial d’Acció. En aquest sentit, Martí va explicar que “el món ja no va d’empreses que generen beneficis sinó que les organitzacions també treballen en correlació amb tenir un impacte positiu en el medi ambient i en la societat i ho vinculen en l’estratègia”. També va ressaltar que "les cinc palanques que activen el compromís d'una empresa amb la sostenibilitat són la captació de talent, les demandes dels consumidors, l'accés al finançament, el compliment normatiu i, finalment, la visió proactiva (enlloc de reactiva) com a una nova forma d'explotar noves oportunitats de negoci". 

Raimon Puigjaner, cofundador i president de BCorp Spain i R4S Group, va indicar les dimensions, objectius i estàndards del BCorp, tot apuntant que “si volem sostenir en el temps posicions confortables, haurem de respectar els límits planetaris, organitzar-nos socialment i donar cabuda a un tipus d’economia que generi uns beneficis respectuosos amb el planeta i la societat”. Segons Puigjaner, el principal deure del nostre temps és agafar consciència sobre què està passant i quin és el nostre rol, en aquest moment de la història que ens ha tocat viure. “Si no som capaços de comprendre-ho i actuar en conseqüència, potser nosaltres no, però potser els nostres fills o nets es recordaran de nosaltres”, va afegir Puigjaner, de manera contundent. 

 

Accedeix al vídeo i a la documentació clicant a la fitxa de la jornada

Compartir