Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Renfe ha anunciat la paralització d'un concurs per adquirir 72 trens de rodalies i de mitja distància per substituir-lo per un procés de licitació de trens d'hidrogen que puguin circular per línies no electrificades. En una xerrada, organitzada el passat 10 de gener per les comissions d'Energia, Mobilitat i Canvi Climàtic i Economia Circular, Abraham Fernández del Rey va explicar aquest nou projecte de Renfe que vol desenvolupar, construir, provar i homologar un paquet de potència escalable, modular i multipropòsit basat en les piles d'hidrogen. 

Cal tenir present que, encara que Espanya posseix la xarxa ferroviària d'alta velocitat més extensa d'Europa, el 37% del sistema ferroviari convencional es troba encara sense electrificar i les unitats tractores utilitzen gasoil. Aquest nou projecte de Renfe vol demostrar la utilització del "Fuel Cell Hybrid Power" en una unitat autopropulsada Civia bimodal que en els trajectes electrificats s'alimentarà d'una font externa i en els no-electrificats usarà el sistema híbrid de piles de combustible.

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Amplia a Fulls d'enginyeria

Compartir