“La dedicació (passar-hi hores) i la passió per la feina són algunes de les diferències entre treballar a la Fórmula 1 i no fer-ho” va assenyalar Gerard Torres, exenginyer de l’equip Mercedes F1. El Grup de Treball de Motorsport de la Comissió de Mobilitat dels Enginyers Industrials de Catalunya va reunir el passat dimarts 11 de febrer a tres exenginyers de tres equips diferents de la Fórmula per explicar les seves experiències personals en aquest món del motor.
“A la Fórmula 1 només s’hi resisteix amb molta il·lusió” va avançar Francesc Garriga, president del Grup de Treball de Motorsport. I és que les paraules motivació, dedicació, passió i il·lusió es van repetir, constantment, en una taula rodona, moderada per l’analista Albert Fàbrega, on també es va destacar la importància d’un bon nivell d’anglès i de participar en màsters especialitzats per tenir l’oportunitat de treballar a la Fórmula 1.
“L’objectiu de tot l’equip és un: ser els més ràpids” va destacar Pol Sancho, exenginyer de l’equip Renault F1. Sancho va explicar que sempre es produeix un estira i arronsa entre allò que és possible i el que no però que sempre s’acaba arribant a un consens. “Quan algú fa alguna cosa nova, has d’entendre perquè ha fet allò, interpretar-ho i adaptar-ho al teu cotxe. Cal copiar la idea però no la geometria” va aclarir Ricard Aiguabella, exenginyer de l’equip Force India F1 i a punt d'incorporar-se a Ferrari.
Aiguabella també va assenyalar que “el tunel de vent és molt sofisticat però que no reflexa la realitat perquè l’aire no es comporta de la mateixa manera a pista. Avui dia no es pot simular la Fórmula 1 perquè el cost seria estratosfèric”. Respecte el nou reglament previst pel 2021, Gerard Torres, va criticar que “limita molt la creativitat dels enginyers” i Aiguabella va afegir que el nou reglament busca “fer cotxes i carreres estèticament més espectaculars i que puguin rodar més a prop. Quelcom que no ens agrada massa als aerodinamistes”.