Durant la COP26 d’enguany, els nous combustibles i la “Net Zero Emission” han estat molt presents. Poc a poc va calant el missatge que descarbonització no és només electrificació i van sorgint noves solucions esperançadores sobretot per al sector del transport de llarga distància. La Comissió d’Energia va organitzar el passat 16 de novembre de 2021 una videoconferència a càrrec de Jaime Martín Juez, Executive Director, Technology and Corporate Venturing de Repsol, per parlar del futur d’aquesta nova generació de combustibles i desxifrar si poden ser la clau per a la descarbonització del transport. 

Els combustibles sintètics -resultat de la combinació de l’hidrogen renovable i el CO2- permeten posar en valor les estructures existents, viatgen bé, són compatibles per a una àmplia gamma de sectors, tenen un potencial pràcticament il·limitat, poden ser una alternativa per als productes no combustibles, són un vector d’energies renovables i són una esperança real per l’àmbit del transport perquè, per exemple, podran garantir vols neutres”, va defensar Jaime Martín Juez. 

La producció de combustibles sintètics no és nova i hi ha diverses plantes, vinculades a importants grups petroquímics, Sasol a Sud-àfrica o Shell a Malàisia, per exemple, que produeixen combustibles líquids sintètics a partir de carbó o gas natural però, fins ara, aquestes tecnologies eren altament emissores de diòxid de carboni. El directiu de Repsol va parlar de la planta de desenvolupament que tenen a Bilbao del primer tipus de combustible sintètic no emissor, a partir de CO2 capturat i d’hidrogen verd i amb la col·laboració d’ARAMCO i Petronor. 

“Aquest tipus de combustibles jugaran un rol important en la descarbonització del transport permetent assolir els objectius establerts però encara és necessari fer front a alguns reptes per ampliar la tecnologia”, va puntualitzar Martín Juez. 

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir