Per a més informació clica a la fitxa de la jornada
La gran concentració de vehicles a les grans ciutats produeix una gran quantitat d'emissions de gasos contaminants, així com d’emissions de CO2. L'ús del transport públic contribueix a minimitzar aquestes emissions però, tot i així, els autobusos amb motor de combustió continuen contaminant l’aire de les grans ciutats. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha comprat diversos autobusos d'hidrogen (pila de combustible) que circularan per Barcelona a partir del febrer del 2022.
Mario Canet Sabaté, responsable de Nous Desenvolupaments de TMB, i Pedro Mª Aranguren López de Vergara, director del Projecte de l'Estació de Repostatge d'Hidrogen Verd de la Zona Franca de Barcelona, Divisió de Projectes Tèrmics i Industrials d'Iberdrola Generación Térmica S.A, van explicar en primícia per a Enginyers Industrials de Catalunya en què consisteix aquest projecte. En una jornada, celebrada el passat 29 de novembre i organitzada per les comissions d’Energia i de Mobilitat, ambdós experts van exposar les avantatges i el potencial de l’hidrogen com a vector energètic per potenciar una mobilitat sostenible i verda.
“El vehicle d’hidrogen és pràcticament un vehicle elèctric ja que produeix la seva pròpia electricitat. Amb 20 kilograms d’hidrogen, els autobusos podran recórrer 200 quilòmetres i es podran carregar en 7 o 10 minuts”, va explicar Mario Canet. El responsable de Nous Desenvolupaments de TMB va assenyalar que el més novedós és el model de negoci ja que “es va fer una prospecció de mercat, després es van construir aliances i es va fer una licitació d’autobusos i una de compra d’hidrogen verd durant 10 anys”.
Pedro Mª Aranguren López de Vergara va presentar l'Estació de Repostatge d'Hidrogen Verd de la Zona Franca de Barcelona, comentant que “el creixement de la instal·lació anava en consonància amb el creixement de la flota d’autobusos”. La primera fase proveirà hidrogen (H2) verd a 8 autobusos fins el desembre de 2022 i a 16 fins desembre de 2023, la segona fase preveu proveir a 26 autobusos fins desembre de 2024.
“Al llarg d’aquesta jornada s’ha pogut comprovar el gran potencial de l’hidrogen per aconseguir alternatives energètiques als combustibles fòssils", va destacar el president de la Comissió de Mobilitat, Lluís Puerto.
Per a més informació clica a la fitxa de la jornada