Per a més informació clica a la fitxa de la jornada
“En el Motorsport ja no estem en l’àmbit de l’Esport sinó del Sportainment perquè ja no és només el circuit i la competició sinó també tot allò que l’envolta” va explicar Carles Cantó, fundador i CEO a SPSG Consulting and Investments, durant la sessió organitzada pel Grup de Treball de Motorsport, el passat dimecres 3 de juny, per debatre les afectacions de la crisi sanitària sobre l’Esport de Motor. Cantó va recordar que la indústria de l'esport representa per a la Unió Europea prop del 1,12% del PIB, aportant el 2,71% d’ocupació. En el cas d’Espanya, la LIGA suposa l'1,37% del PIB i genera 185 mil llocs de treball.
“És molt important que se celebrin els campionats perquè cal seguir mirant endavant. Es preveu poder anunciar la setmana que ve el calendari de competicions, començant el 19 de juliol a Jerez” va anunciar Pau Serracanta, Managing Director a Dorna Sports. D’altra banda, va destacar l’èxit de les virtual races i que, fora de temporada, seran una bona solució per seguir generant continguts.
Carles Cantó va exposar que la crisi sanitària ha suposat una davallada d’un 25% dels patrocinis i un canvi en les marques ja que “a partir d’ara, actuaran més amb un sentit social, és a dir, amb el missatge de no només dir sinó també fer”. Cantó va assenyalar que es passa de l’Esport al Sportainment, de l’esport al Sport Business, dels equips a les empreses, d’una gestió amateur a la gestió professionalitzada, d’escasses fonts d’ingressos a múltiples, d’un avid fan (friki) a un avid i un casual fan i del canal físic o digital al Physical. “Hi haurà inflació però també hi ha moltes ganes de veure esport” va predir el fundador de SPSG Consulting and Investments.
Pel que fa a les competicions i les mesures de protecció i prevenció, Pau Serracanta va explicar que s’està tenint en compte la regulació marcada per les autoritats sanitàries dels diferents països, tot i que hi ha un protocol genèric. “En l’esport de motor tenim la sort de què tant els pilots com els comissaris ja van molt protegits amb cascs i guants” va afegir Serracanta.
El Managing Director de Dorna Sports va reconèixer que la crisi sanitària no ha provocat una disrupció en el model de negoci de la indústria de les motocicletes però sí que hi haurà una reducció de costos. “S’ha congelat el desenvolupament de motors i d’aerodinàmica per a què sigui vàlida pel període 2020 i 2021” va explicar Serracanta.
Per a més informació clica a la fitxa de la jornada