Aquest estiu els nostres experts i expertes han sigut notícia, amb un total de 82 impactes en els mitjans de comunicació, la nostra veu s’ha fet sentir en premsa impresa i digital, ràdio i televisió. La Comissió d’Energia ha explicat i posat llum a la crisi energètica actual, abordant aspectes com el MidCat, la pujada de preus i l’autoconsum, i la Comissió de Mobilitat ha analitzat i valorat un any sense peatges a Catalunya i sobretot a l’AP-7, la seva artèria principal.
Sobre el MidCat tant el president de la Comissió d’Energia, Josep Maria Montagut, com el seu vicepresident, Juan Puertas, van valorar la viabilitat del projecte a Catalunya Ràdio, La Vanguardia o l’ABC (entre altres mitjans). En concret, Montagut va reclamar que cal “que els francesos s’hi posin: volem interconnexions, necessitem interconnexions. A la pràctica tot depèn de la pressió que puguin fer Alemanya, Espanya i Portugal sobre el govern francès”.
També cal destacar la menció de l’estudi elaborat per la Comissió d’Energia sobre la Transició Energètica en l’actual debat sobre el tancament de les nuclears en mitjans com La Razón.
Laura Garcia, portaveu de la Comissió d’Energia, va parlar amb l’Agència Catalana de Notícies (ACN) i va ressaltar el valor de les comunitats energètiques o d’autoconsum elèctric “per potenciar la generació distribuïda de la producció energètica reduint el pes de les grans plantes, siguin solars, eòliques, nuclears o de cicle combinat”.
D’altra banda, Lluís Puerto, president de la Comissió de Mobilitat, va valorar un any sense peatges a Catalunya i, en concret, els problemes de saturacions i retencions a l’AP-7. La seva veu va aparèixer en distints mitjans catalans (Diari de Girona, Regió 7, La Mañana, Diari de Sabadell, Catalunya Ràdio o La Vanguardia.com) per recomanar “més inversions en infraestructures i tecnologia, augmentar el manteniment de les carreteres amb concursos o concessions a empreses privades i instaurar mesures com la velocitat variable”.
Una altra de les solucions que proposa la Comissió de Mobilitat per evitar les saturacions i retencions és l’aposta pel transport per ferrocarril, especialment de mercaderies, i més inversions per fer realitat el corredor mediterrani. “A Espanya només un 4% de les mercaderies es porten en tren, mentre que hi ha països d’Europa que estan al 17%. Això són milers i milers de camions”, va assenyalar Puerto.