Des de l’aplicació de les noves tarifes elèctriques el passat 1 de juny de 2021, algunes comercialitzadores estan fent trucades telefòniques amb informacions falses. La Comissió d’Energia dels Enginyers Industrials de Catalunya adverteix que no cal fer cap canvi amb la comercialitzadora per adaptar-se a la nova factura de la llum.
“L’usuari/a ha d’esperar a la propera factura amb els consums de juny, desglossats en els períodes horaris, i canviar d’hàbits per evitar les hores punta i prioritzar les hores vall”, explica Josep Maria Montagut, president de la Comissió d’Energia. Abans hi havia un, dos o tres períodes horaris per a l’energia que es consumia i la mateixa potència contractada per a totes les hores de l’any. Ara hi ha tres períodes de discriminació horària i es poden contractar dues potències diferents (una per a hores vall i una altra per a hores punta).
“No cal fer cap canvi, més enllà d’un canvi d’hàbits de consum, a no ser que es vulgui optar per a una altra comercialitzadora o renegociar el contracte amb la que ja es té“, aclareix Montagut. Des de la Comissió d’Energia dels Enginyers Industrials de Catalunya s’entén que, amb aquestes males pràctiques, hi ha una voluntat de confondre als usuaris per induir al canvi de comercialitzadora i guanyar nous clients.