Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Des dels inicis de la història de l'automòbil, Catalunya ha estat centre de recerca, desenvolupament, innovació i fabricació del sector de l’automoció i, en l’actualitat,  ho segueix sent. La Comissió de Mobilitat ha organitzat un cicle de tres sessions per donar a conèixer els principals centres de R+D+I de l’automòbil a Catalunya. En la primera sessió, que es va celebrar el passat 10 de maig de 2022, SEAT, Eurecat i FICOSA van presentar les seves organitzacions, capacitats i principals projectes de R+D+i, moderats per Diana Mesa, presidenta del Grup de Treball de Digitalització de la Comissió de Mobilitat. 

Els principals reptes actuals estan en els conceptes de vehicle compartit, electromobilitat (SEAT va inaugurar el passat desembre el Centre de desenvolupament i testing de bateries TCE i a Sagunt es crearà la fàbrica del grup VW), el vehicle autònom (projecte Diana de SEAT) i la hiperconnectivitat (entreteniment, seguretat i configuracions)”, va explicar Anna Homs, R&D Innovation Lead a SEAT. Homs va destacar, entre d’altres, que la innovació és un dels “pilars estratègics” de la companyia i que recolzen i impulsen la mentalitat innovadora a través del programa “Idees”, amb més de 2.577 propostes rebudes.

David Pardos, vicepresident del GT Automoció i expert en Automoció i Mobilitat a Eurecat, va definir “al centre tecnològic Eurecat com el pont entre la Recerca bàsica i la Comercialització i Industrialització a les empreses”. Pardos va presentar les capacitats multitecnològiques que Eurecat aporta al sector de l’automòbil i va explicar a mode d’exemple diferents projectes en els camps de les bateries i electrificació, connectivitat, manufactura avançada, indústria sostenible i en multimaterials i solucions d’alleugeriment, tant d’àmbit europeu, nacional, públic i/o privat.

El Product engineer Director of eMoblity Business Unit a FICOSA, Jordi Mestre, va exposar els principals reptes del sector dels components: “el mercat dels productes de l’automòbil tradicional té un creixement limitat, en els productes nous hi ha un augment de la inflació tècnica i una reducció dels preus objectius i ens trobem amb problemes conjunturals que s’estan tornant endèmics i posen la cadena de subministrament en risc continu”.   

Les properes sessions del cicle sobre innovació i recerca en el sector de l’automoció seran el 17 i el 24 de maig.  

Amplia en el Monogràfic de Mobilitat Elèctrica

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir