Descripció: |
L'hidrogen ha estat, des que va ser aïllat per Cavendish el 1766, l'etern aspirant a combustible net. El 1806 es va construir el primer motor d'hidrogen, el 1863 es van vendre 400 unitats d'un automòbil mogut per hidrogen i el 1842 es va crear la primera pila de combustible, sense que cap iniciativa arribés a quallar.
Ha estat a principis d'aquesta dècada quan han eclosionat les propostes per posicionar l'hidrogen com a substitut idoni dels combustibles fòssils. No obstant això, hi ha dubtes sobre si estem davant d'una possibilitat real o es tracta d'un nou intent, més voluntariós que versemblant.
Per conèixer la situació real què millor que copçar l'opinió de l'Agència Internacional de l'Energia (AIE). Aquest mes d'octubre, l'AIE ha presentat el seu informe anual de l'estat en situació de l'hidrogen, on reflecteix que hi ha hagut una acceleració en les inversions al sector, encara que aquestes es troben allunyades de les expectatives que s'han creat al sector i del creixement necessari per complir els objectius climàtics. Els Enginyers Industrials de Catalunya podrem conèixer, en primícia, l'informe de mà de l'analista líder d'hidrogen i combustibles derivats d'aquesta organització
La ponència anirà a càrrec de José Miguel Bermúdez,. Energy Technology Analyst - Hydrogen and Alternative Fuels at International Energy Agency (IEA). Organitza: GT Hidrogen de les comissions d'Energia, Mobilitat i Indústria Química. |