Descripció: |
Hi ha un constant debat sobre si l'hidrogen podrà ser un vector energètic alternatiu per a la mobilitat.
La major part de les vegades es parla de la pila de combustible com a element propulsor, però en aquesta jornada explorarem la possibilitat de motors de combustió interna alimentats per hidrogen; si això fos possible, en determinats casos la problemàtica del canvi tecnològic es reduiria molt.
En una primera ponència es parlarà, de forma genèrica, de l'estat actual de l'hidrogen com vector energètic i les possibilitats que pugui ser una alternativa als combustibles fòssils en qüestions com preu i eficiència.
També s'explicarà un cas concret d'una empresa que està desenvolupant un motor de combustió interna alimentat per hidrogen per a l'aplicació a l'Automoció.
Finalment, es presentarà l'experiència de l'empresa catalana EVARM que fan una barreja d'hidrogen amb HVO (dièsel renovable a partir d'oli vegetal hidrotractat) i que va córrer el passat Dakar 2024 amb l'equip KH7 ECOVERGY.
- Visió general del H2 per a l'automòbil. Joan Puertas, president del GT de l'Hidrogen
- Sistemes Delphi per a motors de combustió de H2. Xavier Boncompte, Chief Engineer at PHINIA DELPHI)
- Experiència en competició: el camió de l'equip KH7-ECOVERGY del Dakar 2024. Xavi Ribas, enginyer industrial per la UPC, director de R+D a EVARM INNOVACIÓN i responsable del projecte
Moderador: Vicenç Aguilera, conseller d'Ebro
Organitzen: GT d'Automoció, GT Motoresport i GT de l'Hidrogen
|