I Fòrum del Vehicle Autònom

Comissió: Comissió de Mobilitat: Grup de Treball d'Automoció
Descripció: El futur de la mobilitat esdevé un panorama fascinant, no tant sols pel que fa a l'evolució dels vehicles, sinó pel que fa al concepte de mobilitat, sobretot a les ciutats.

El paradigma de la mobilitat està canviant i apareix un nou concepte, el de la Mobilitat Autònoma basada, com no podia ser d'altra manera, en el Vehicle Autònom , objecte principal d'aquest primer Fòrum.

Des dels Enginyers Industrials de Catalunya hem cregut necessari iniciar el camí per tractar i analitzar els canvis que aniran apareixent en la implantació del Vehicle Autònom des d'una visió 360º, és a dir, no tant sols els canvis a nivell de l'enginyeria sinó també pel que fa a altres disciplines com el dret, la filosofia, la societat ...

En aquesta primera trobada, explicarem quin és l'estat de l'art de la tecnologia, els canvis que caldrà realitzar a nivell legal i jurídic, així com la visió de les Administracions Públiques i les estratègies de futur dels fabricants d'automòbils.


Programa

15.30h Benvinguda a càrrec de Josep Canós i Ciurana, degà del COEIC

Bloc 1. LA VISIÓ DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Conducció a càrrec de Josep M. Vall , president del CIAC

15.40h La digitalització de la carretera
Xavier Flores García
, director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya

15.50h Obrint camí a una mobilitat compartida i combinada
Susi López, directora del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa

16.00h ÈRICA. La Gira Catalana del Bus Autònom 2018
Joan Prat i Trapé
, director general de l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)

16.10h Preguntes

Bloc 2. LA VISIÓ TECNOLÒGICA
Conducció a càrrec de Carles Grasas , president de la Sociedad de Técnicos de Automoción (STA), vicepresident Europa de FISITA i CEO d'Applus IDIADA

16.25h Intel·ligència Artificial en la conducció autònoma
Antonio Manuel López Peña, investigador principal en sistemes d'assistència automàtica a la conducció al CVC (Centre de Visió per Computador) i professor titular de l'Escola d'Enginyeria de la UAB

16.55h Visió de SEAT: Seguretat al cotxe connectat i autònom
Alèxia Soria Calpe, In Car Security Analyst de SEAT, S.A.

17.15h Tecnologia per a la Conducció Autònoma
Oriol Mas Bosch, Team Leader ADAS Parking & Views EG-F31 de SEAT, S.A. / Departament ADAS EG-F3.

17.30h La nueva Generación de Camiones
Alberto Merino Hernández, gerente de Producto de Mercedes-Benz Trucks España, SLU.

17.45h Preguntes

18.00h Cafè Networking

Bloc 3. LA VISIÓ ÈTICA, LEGAL I JURÍDICA
Conducció a càrrec d'Alfons Perona Gómez, advocat i consultor jurídic de Estrategias de Movilidad Sostenible, S.L. Professor de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI) adscrita a la UAB

18.30h Els problemes que planteja el vehicle autònom en la teoria de la imputació objectiva de l'acció humana
Sílvia Requena i Martínez, sòcia directora de Requena Advocats. Professora d'ètica jurídica de la Facultat de Dret de la UIC

18.40h Responsabilitat Civil i Assegurança pels danys causats pels vehicles autònoms
Sònia Ramos González, professora de Dret Civil de la UPF, Facultat de Dret.
Idoia Elizalde Salazar, personal investigador Predoctoral en formació de la UPF, Facultat de Dret.

19.10h Preguntes

19.25h Resum
Francesc Garriga, coordinador de EICAuto de la Comissió de Mobilitat i Transports dels EIC

19.35h Cloenda
Vicenç Aguilera i Caelles, Dr. Enginyer Industrial i membre de la Junta de Govern dels EIC
Dates: Dimarts, 27 de novembre de 2018
Horari: A les 15.30 h a la seu dels EIC, Via Laietana, 39, Barcelona
Inscripcions: Període inscripció tancat

Places limitades.

Document Descripció
Ponències Joan Prat i Trapé, director general de l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)
Ponències Albert Gómez Ametller, Sub-director General d¿Explotació Viaria
Ponències Alèxia Soria Calpe, In Car Security Analyst de SEAT, S.A.
Ponències Susi López, directora del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa
Nota de premsa Cap al 2030 no ens caldrà conduir
Ponència Alberto Merino, gerent de Producte de Mercedes-Benz Trucks España, SLU.