Utilització de Gas Natural Liquat (GNL) en mobilitat marítima, ferroviària i per carretera
Comissió: | Comissió d'Energia: Grup de Treball d'Energies Primàries |
Descripció: | Les alternatives a la utilització de derivats del petroli en la mobilitat, normalment es centren en els turismes i com a màxim en les furgonetes. És evident que existeixen altres formes de mobilitat i, en moltes d'elles, el Gas Natural Liquat (GNL) presenta possibilitats de millorar els impactes mediambientals. En el transport marítim, el combustible normalment utilitzat és el fuel oil, amb el més alt contingut de sofre, el mes barat. Això provoca contaminació tant en recorreguts de cabotatge, i de manera especial en l'estada als ports en què, per produir l'electricitat necessària per al vaixell, normalment mantenen en marxa els motors utilitzant el fuel oil. El Port de Barcelona emet un 7% del total d'òxids de nitrògen emesos a la ciutat. El Port ha elaborat programes d'actuació ambiciosos per tal de modificar aquesta situació. També Balearia disposa en el seu vaixell Abel Matutes d'un motor que funciona amb GNL. Hi ha experiències de transport ferroviari als Estats Units d'Amèrica utilitzant el GNL i a Espanya, FEVE està duent a terme una primera experiència en aquest sentit. Tenim alguns camions i autobusos funcionant amb GNL, i la Comissió Europea està impulsant la instal·lació d'una xarxa d'estacions de servei per tal de poder subministrar GNL als camions que cobreixen les rutes europees més importants. Creiem que aquestes perspectives i realitats obren possibilitats de millora a les empreses logístiques i de noves activitats a les enginyeries, empreses subministradores de material criogènic i altres, i han de ser d'interès per a totes les administracions públiques. Programa 9.00 - 9.15 h Presentació a càrrec de Josep Canós, degà del Col.legi 9.15 - 9.45 h Consum energètic en transport. Rocío Fernández, Gas Natural Fenosa - Emissions - Marc regulador 9.45-11.00 h Mobilitat marítima - Visió general i regulació, M. Calvo, Gas Natural Fenosa - Impacte ambiental del Port de Barcelona, Jordi Vila, cap de Medi Ambient del visió estratègica, solucions i accions en projecte Port de Barcelona - Utilització de GNL en el vaixell Abel Matutes, Guillermo Alomar, director de Flota de Balearia Debat 11.00- 11.30 Coffee break 11.30 -12.00 Mobilitat ferroviària: Experiència FEVE, Amador Robles, Renfe operadora Dirección General Desarrollo y Estrategia 12.00 -12.45 h Mobilitat en transport per carretera, Luis Pérez Souto, director de Desarrollo de producto de IVECO 12.45- 13.15 h Debat 13.15- 13.30 h Cloenda a càrrec de José Mª García Casasnovas, president de la Comissió d'Energia Activitat inclosa en la Setmana Europea del Desenvolupament Sostenible |
Dates: | Dimarts, 22 de maig de 2018 |
Horari: | a les 9 h a la seu dels EIC |
Inscripcions: | Període inscripció tancat |
Places limitades. |
Document | Descripció | ||
---|---|---|---|
Ponència | Guillermo Alomar, director de Flota de Balearia Debat | ||
Ponència | Ponència Rocío Fernández, Gas Natural Fenosa | ||
Ponència | Ponència Jordi Vila, cap de Medi Ambient del visió estratègica, solucions i accions en projecte Port de Barcelona |
Utilització de Gas Natural Liquat (GNL) en mobilitat marítima, ferroviària i per carretera
Descripció:
Utilització de Gas Natural Liquat (GNL) en mobilitat marítima, ferroviària i per carretera