Descripció: |
En una societat moderna, industrialitzada, ser "mòbil" és absolutament essencial i pràcticament un dret fonamental. No obstant això, això requereix una infraestructura corresponent. I per tant, la industrialització funciona com un motor de gran abast en la construcció de rutes de transport. La interacció d'un creixent rendiment econòmic i l'augment de la prosperitat entre la població i l'augment de la mobilitat és un fet. Això ofereix als enginyers civils i arquitectes un enorme potencial en vista del fet que es requereixen mesures massives d'infraestructura per atendre als creixents volums de tràfic rodat i ferroviari. Les demandes sobre la qualitat de les rutes de transport augmenten amb l'augment dels volums de tràfic dins de la ciutat i la propagació de trens d'alta velocitat requereix capes de base d'alta qualitat per a les pistes.
Els geotèxtils estan deixant cada vegada més la seva petjada en la capa base i la construcció de rutes de transport, ja que ofereixen clars avantatges: són diversos, flexibles, extremadament resistents, fàcils d'instal·lar i, depenent de l'aplicació que ens ocupi, també són considerablement menys costosos que els mètodes tradicionals de construcció a força de fils d'alta tenacitat són convincents del sector de l'enginyeria civil.
Programa: - Presentacions a càrrec de Francisco Diéguez, director general de l'ITeC - Conferència tècnica: Geosintètics a càrrec de Dionís Villalba, enginyer industrial - Conferència tècnica: DAU i ETA a càrrec de Jordi Roher Armentia, cap del Departament de Qualitat de Productes, ITeC - Pausa esmorzar - La visió dels fabricants: Introducció al món del drenatge, Ruben Palacios, MSc Civil Engineering d'Intermas - Taula rodona moderada per Albert Pascual, president Comissió Construcció i Instal·lacions
Organitzen: Comissió de Construcció i ITEC |