Descripció: |
El meu contenidor estava a bord d'un buc de la naviliera Hanjin Shipping, què hagués pogut fer?
Amb la notícia a finals del mes d'agost de que la naviliera Hanjin havia presentat la seva fallida davant dels tribunals de Seül, el món marítim es va commocionar. La setena naviliera portacontenidors a nivell mundial, deixava en la incertesa a tota la cadena logísticomarítima: els carregadors de milers de contenidors amb les seves mercaderies per tot el món, ports, terminals, portadors de gran part de la seva flota, i transitaris, van enlairar la pregunta amb un comú denominador, i ara què fem?
I la decisió dels tribunals de Seul en aquest cas tindrà conseqüències en el mercat marítim.
Durant aquesta jornada resoldrem alguns interrogants que s'han obert al llarg d'aquests mesos i s'explicarà com ha evolucionat la fallida de Hanjin fins la seva finalització:
- Estat econòmic anterior i posterior a la crisi per donar empara a la fallida de la naviliera Hanjin. - Subjectes afectats en la cadena logística: ports, terminals, portadors, transitaris i carregadors - Responsabilitats contractuals i extra contractuals - El paper de les asseguradores - Conclusions i panorama actual. Col·loqui.
Ponent: Rosa Romero, directora del Departament de Comerç Internacional, Bellvehí Advocats, SLP. Experta en comerç marítim internacional.
Presentació de la jornada: Gian-Lluís Ribechini, president de la Comissió de Gestió Empresarial. Fundador de Innogenierum.com.
Presentació de la ponent: Joan Josep Vallvé, membre de la Subcomissió de Logística del Col·legi d'Enginyers. Soci Director de Logistalfa, Empresa Adherida dels EIC. |