Els sistemes de senyalització tramviària

Comissió: Comissió de Cultura: Grup Engitren
Descripció: Els sistemes de senyalització tramviària han presentat un gran avanç tecnològic el últims anys degut a tres grans factors: la pròpia disrupció tecnològica dels sistemes electrònics i de comunicacions dels últims 50 anys, l'augment sense precedents del tràfic urbà i, sobretot, l'evolució del propi material rodant.

El tramvies del segle XIX i principis del segle XX, eren considerats com un vehicle més dins una ciutat i, per tant, les seves connotacions sobre la seguretat i gestió per a la seva explotació eren més anàlogues a les d¿un vehicle de carretera que a les d¿un tren. Durant l'últim quart del segle XX i fins avui la introducció, a les ciutats, de tramvies amb unes prestacions més pròpies de un tren que de un vehicle de carretera ha propiciat l'assimilació de tecnologies, conceptes i estratègies de seguretat del món ferroviari. En efecte, parlar avui d'un ATP (Automatic Train Protection) o definir i gestionar de forma segura seccions de via o cantons, dins del context d'un sistema de senyalització tramviària, és totalment comú. De totes maneres, amb el pas dels anys els sistemes de senyalització tramviària han anat prenent personalitat pròpia, desmarcant-se del seu germà gran el tren. I a dia d'avui ja es troben al mercat solucions fortament adaptades per al tramvia.

Continguts

1. La necessitat de tenir un sistema de senyalització tramviària i les diferències conceptuals respecte un sistema de senyalització ferroviària
2. Requisits bàsics que cobreix un sistema de seguretat d'aquestes característiques
3. Cas real d'aplicació d'última generació per mostrar els components que formen un sistema de senyalització tramviària (l'enclavament i el CTC, l'equipament embarcat i els sistemes de detecció, incloses les balises, les agulles i els senyals).

La ponència serà presentada per Carles Geli, enginyer tècnic industrial, enginyer electrònic i enginyer de telecomunicacions, totes tres titulacions per la Universitat Politècnica de Catalunya. A més té un MBA per ESADE i Babson College (Boston, Massachusetts).
Actualment és el responsable del Departament d'Enginyeria de ElectroSistemas BACH, S. A., Electrans, una empresa de senyalització ferroviària referent a nivell internacional i especialitzada en el desenvolupament de sistemes de protecció de passos a nivell, sistemes de senyalització claus en mà ferroviaris i tramviaris, comptadors d'eixos i senyals i focus de tecnologia LED.
Abans de passar a encarregar-se del Departament d'Enginyeria com a Chief Engineering Officer, inicià la seva carrera dins Electrans com a Sales Area Manager, liderant un ambiciós procés d'internacionalització que l'empresa va iniciar en 2011 i que l'ha portat a desenvolupar projectes a Cuba, Dinamarca, Colòmbia, Turquia i Argentina entre d'altres, així com a subministrar equipament per a instal·lacions ferroviàries de seguretat de tot el món: Singapur, França, Alemanya, Brasil, Portugal i un llarg etcètera.
Dates: Dijous, 24 de novembre de 2016.
Horari: A les 18.30 h a la seu dels EIC, Via Laietana, 39, 5a planta. Barcelona.
Inscripcions: Període inscripció tancat

Places limitades.

Document Descripció
Ponències Carles Geli, enginyer tècnic industrial, enginyer electrònic i enginyer de telecomunicacions
Si us plau, accepta les cookies de Marketing per veure aquest video.

Els sistemes de senyalització tramviària - Part 2

Descripció:
Els sistemes de senyalització tramviària - Part 2


Si us plau, accepta les cookies de Marketing per veure aquest video.

Els sistemes de senyalització tramviària - Part 1

Descripció:
Els sistemes de senyalització tramviària