Descripció: |
Els anys de la postguerra als ferrocarrils alemanys : incertesa. Seguir amb el sistema clàssic? : locomotores de vapor amb llargs trens. El canvi :aparició de les modernes BR10, en un escenari del vapor en regressió. La irrupció de les V200 a les línies sense electrificar: un primer avís al vapor. Els programes agressius d'electrificació de línies. La unificació de les motrius: el que va passar al vapor, aplicat a les elèctriques. Els primers rècords de velocitat : les E10.3 ¿arrugas de planchado¿ a 200 kms./hora. El gran repte del 1965 : les E 03; res a veure amb la resta de locomotores. La irrupció de la electrònica a les motrius elèctriques La preparació de les vies per velocitats de 250 kms/hora. La hegemonia dels TEE, arrossegats per les modernes 103.
La ponència serà presentada per Miquel Molino Bastida, responsable d'administració de vendes CRM, es un gran aficionat al ferrocarril, en totes les seves vessants : tren real i model, havent participat en tasques de preparació de locomotores vapor per viatges amb trens històrics.
Soci de la Associació d'Amics del Ferrocarril, de Barcelona, ha estat membre de la Junta Directiva, des de 2007 a 2015.
Durant aquest període, ha impulsat la celebració de Jornades de Portes Obertes per la promoció de l'Entitat a la seva nova ubicació del Poble Nou.
Ha publicat articles de temàtica ferroviària pels socis de l'Associació d¿Amics del Ferrocarril.. |