El fre ferroviari: una visió general

Comissió: Comissió de Cultura: Grup Engitren
Descripció: Qualsevol enginy en moviment ha de poder ser aturat a voluntat de qui el controla. Aquest axioma ha donat lloc al desenvolupament de tota una enginyeria al voltant dels sistemes de fre per als vehicles. En el cas del ferrocarril, l'enginyeria dels frens ha hagut de fer front al problema de l'escassa adherència del sistema roda d'acer ¿ carril d'acer que, d'altra banda, és l'avantatge principal d'aquest mitjà de transport.

En els més de 200 anys d'història del ferrocarril modern, els enginyers han inventat diversos sistemes capaços de frenar trens cada vegada més pesants i ràpids. Des dels primers sistemes manuals de fricció, els avenços tecnològics han permès desenvolupar frens sense contacte que aprofiten la dinàmica del moviment. De tots aquests invents, tan sols els que han demostrat ser realment eficients i viables han sobreviscut i, molt abans de l'actual concepte de globalització, es van convertir en universals per als ferrocarrils de tot el món. Aquest procés de selecció tecnològica va permetre establir uns estàndards per als sistemes de fre ferroviari des de principis del segle XX.

En aquesta conferència s'oferirà una visió general de tots els sistemes de fre ferroviari actualment en ús, tant d'aquells que són estàndards des de fa més d'un segle, com dels de desenvolupament més modern, fent una descripció de cadascun d'ells des d¿un punt de vista històric i tècnic, necessàriament succinta.

La conferència, organitzada per Engitren, anirà a càrrec de Luís Rentero, persona amb àmplia experiència en el món de l'operació i de la divulgació ferroviàries.
Dates: Dijous, 25 de gener de 2018
Horari: A les 18.30 h a la seu dels EIC
Inscripcions: Període inscripció tancat

Places limitades.

Document Descripció
Ponència Ponència Sr. Luis Rentero
Si us plau, accepta les cookies de Marketing per veure aquest video.

El fre ferroviari: una visió general

Descripció:
El fre ferroviari: una visió general